Nasza patronka Święta Kinga, sztandar szkoły, tablica pamiątkowa.
Odnowiony budynek szkoły.
Boisko wielofunkcyjne.
Plac zabaw dla najmłodszych uczniów.
Uroczyste poświęcenie boiska.
Wspólne gry i zabawy.
Herb Podegrodzia..

11 maja uczniowie klas 4-6 wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do Zakopanego. Trasa obejmowała Sanktuarium Maki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach, Dolinę Kościeliską wraz z przejściem przez Jaskinię Mroźną i Wąwóz Kraków, Gubałówkę i skocznie narciarskie.

Podróż do Zakopanego upłynęła w miłej atmosferze, a pan przewodnik po drodze opowiadał ciekawe historie związane z regionem. Najpierw dotarliśmy do Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej gdzie podziwialiśmy piękny ołtarz, witraże oraz malowidła. Miejsce to zrobiło na nas ogromne wrażenie.

Następnie, autokarem podjechaliśmy na parking przy Dolinie Kościeliskiej. Naszym oczom ukazał się straszny widok, otóż wichura szalejąca nad tatrami w grudniu 2014 roku zniszczyła tutejsze lasy. Spacer doliną nie był zbyt wyczerpujący, dopiero podejście pod jaskinię okazało się być dla niektórych nieco męczące. Najwięcej wrażeń dostarczyło przejście przez Jaskinię Mroźną, która liczy 560 metrów długości.

Kolejno przyszedł czas na Wąwóz Kraków, niestety nie dotarliśmy do końca zaplanowanej trasy ponieważ, zaczął padać deszcz i musieliśmy wracać do autokaru. Ale nic straconego, kiedyś na pewno tu wrócimy.

Później przyszedł czas na wyjazd kolejką krzesełkową z Polany Szymoszkowej na Gubałówkę. Emocje były ogromne, wielu z nas pierwszy raz jechało kolejką górską. Na górze podziwialiśmy panoramę Tatr i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Ostatnim punktem wycieczki były skocznie narciarskie, z bliska mogliśmy zobaczyć jak trudna jest praca sportowca, który trenuje już od najmłodszych lat podejmując wiele wysiłku i wyrzeczeń.

Wieczorem wszyscy bezpiecznie wróciliśmy do domu.

GALERIA ZDJĘĆ

Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Olszance

Olszanka 24
33-386 Podegrodzie

Darmowy licznik odwiedzin

Kontakt telefoniczny: +48 18 447 91 91

Stronę zalecamy oglądać w najwyższej rozdzielczości w najnowszych wersjach przeglądarek internetowych.